Türkiye Dağcılık Federasyonu Yaz Temel Eğitimi 2018

Türkiye Dağcılık Federasyonu Yaz Temel Eğitimi’ne katılan 7 sporcumuzdan 6 sı bir sonraki yaz gelişim eğitimine katılmaya hak kazanmıştır. Sporcularımızın eğitime gidebilmesi için desteklerinden dolayı Kırklareli Belediyesi’ne teşekkür ederiz.

Eğitim ile ilgili katılımcı sporcumuzun notları:

14 Nisan 2018 Türkiye Dağcılık Federasyonu  (TDF) Isparta Yaz Temel Eğitimi -A’ ya katılmak için arkadaşlarım ve ben Berfu Öztürk 12 Nisan günü Kırklareli’nden yola çıktık. Yolculuğumuz İstanbul aktarmalı olarak devam etti. 13 Nisan günü Isparta merkezde olmuştuk. Isparta Gençlik Spor İl Müdürlüğü’nün misafirhanesine kaydımızı yaptırıp.Belediyeden aldığımız ödenek ile erzak alışverişimizi yaptık. Erzak alışverişimizi tamamladıktan sonra ertesi günkü toplanma için erkenden yattık. Sabah 08:00 gibi toplanma alanına geldik. Birçok farklı şehirden farklı kulüp sporcuları toplanma alanına gelmişlerdi. Kırklareli’nden Doğaya Dönüş Gençlik ve Spor Kulübü Derneği sporcusu olarak kendimizi tanıttık. Öğlen çantalarımızı kamyona bindirip gidiş-gelişi ücretli olan TDF’nin tahsis ettikleri servislerle Isparta Yazılı Kanyon’a kamp alanının ve eğitimlerin olacağı yere getirildik. Fotoğraflar çekildikten sonra, daha sonradan eğitmenlerimiz olacak olan hocalarımız bize çadırlarımızı kuracakları alanları gösterdiler. Çadırımızı kurduktan sonra toplanma alanında toplandık ve gruplara ayrıldık.

Kamp müdürümüz kamp içi ve dışı kuralları bize bildirdi. Grup hocalarımızda belli olduktan sonra müfredattaki eğitimlere geçildi. 1 gün boyunca sadece teorik eğitimlerimizi aldık. Daha sonraki günler sabah 08:00 den akşam 17:00’ye kadar kayada iniş,emniyet alma,malzeme “takoz türleri” kullanımı, ana emniyet noktası oluşturma gibi eğitimlerimizi alıp 17:00’den 20:00′ ye kadar teorik eğitimlerimiz devam etti. Orada tanıştığımız arkadaşlarla ve hocalarımızla muhabbet ederken belediyemizin bize vermiş olduğu ödenek ile geldiğimizi söylediğimizde çoğu arkadaşımızın belediyelerin sporculara bu şekilde yardım ettiklerini bilmediklerini fark ettik. Onları da bu konuda bilgilendirmiş olduk. Kampın son gününden önceki akşam gece yürüyüşü yapıldı, son günün sabahı gündüz yürüyüşü yapılıp Yazılı Kanyon da ki doğal güzellikleri bize gösterdiler. Yürüyüşten döndükten sonra hocalarımızın bize öğrettikleri ip düğümlerinden “pursik, yarım kazık, tam kazık, balıkçı, açık sekizli, kapalı sekizli, camadan, bulin, ip ortası, perlon bant” sınav olduk. Daha sonra 25 sorulu çoktan seçmeli yazılı sınav  olduk. Hocalarımızın tırmanış esnasında ve malzeme kullanımı sırasındaki bizi değerlendirmeleri, düğüm sınavı ve çoktan seçmeli sınavdaki notumuzla bir sonraki aşama Mayıs ayında olacak olan TDF Yaz Gelişim Eğitimine katılmaya hak kazandık. Doğaya Dönüş Gençlik ve Spor Kulübü Derneğine, Kırklareli Belediyesine yardım ve katkılarından dolayı kendim ve arkadaşlarım adına teşekkür ederim.